Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 27.06.2025, 14:23

Образотворче мистецтво

Персональний сайт учителя
Вітаю Вас Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативні документи [8]
Методичні розробки [1]
Дидактичний матеріал [4]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлов

Головна » Файли » Нормативні документи

Мистецво програма для 5-9 класів
[ Викачати з сервера (308.5 Kb) · Скачати дистанційно () ] 14.11.2014, 11:11

МИСТЕЦТВО

ПРОГРАМА ДЛЯ 5 9 КЛАСІВ

 

Пояснювальна записка

Мистецтво – особлива форма відображення дійсності, естетичний художній феномен, який передає красу навколишнього світу, внутрішнього світу людини через осмислення фундаментальних категорій «краса», «гармонія», «ритм», «пропорційність», «довершеність». Особливості опанування мистецтва в школі пов’язані з його  багатогранним впливом на свідомість і підсвідомість людини, її емоційно-почуттєву сферу, художньо-образне мислення і творчі здібності. Мистецтво сприяє художньо-естетичному розвитку людини та стимулює готовність особистості брати участь у різних формах культурного життя суспільства.

Визначення мети навчання мистецтва в основній школі зумовлене основними функціями мистецтва: естетичною, навчально-пізнавальною, духовно-виховною, комунікативною, емоційно-терапевтичною.

Програма розроблена відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Вона ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного,  діяльнісного та інтегративного підходів. Особистісно зорієнтований підхід забезпечує розвиток в учнів індивідуальних художніх здібностей (музичних, образотворчих та ін.), творчого потенціалу. Компетентнісний підхід сприяє формуванню ключових предметних і міжпредметних компетентностей, насамперед загальнокультурних і художньо-естетичних. Діяльнісний підхід спрямований на розвиток художніх умінь і здатності застосовувати їх у навчальній та соціокультурній практиці. Інтегративний підхід  виражається в акцентуванні взаємодії різних видів мистецтва в рамках освітньої галузі та пошуку міжпредметних зв’язків з предметами інших освітніх галузей, інтеграції шкільного навчання мистецтв із соціокультурним середовищем.

Метою навчання мистецтв в основній школі є виховання в учнів ціннісно-світоглядних орієнтацій у сфері мистецтва, розвиток комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей і способів художньої діяльності, формування потреби в творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні.

Мета досягається шляхом реалізації таких завдань:

  • виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів, естетичних ідеалів;
  • формування системи художніх знань, яка відображає видову специфіку і взаємодію мистецтв;
  • розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ;
  • стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження, до діалогу;
  • розвиток художніх здібностей, критичного мислення;
  • формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі у соціокультурному житті.

Навчання мистецтва ґрунтується на принципах:

  • наступності між початковою, основною і старшою школою;
  • поєднання загальнолюдського, національного та етнокраєзнавчого аспектів змісту освіти;  
  • інтегративності, спрямованості на поліхудожнє виховання учнів;
  • креативності (пріоритет творчої самореалізації);
  • варіативності змісту, методів, технологій;
  • діалогічності, полікультурності.

Характеристика структури програми та особливості організації навчально-виховного процесу

Структура програми «Мистецтво» зумовлена логікою побудови всього курсу, яка забезпечує цілісність змісту мистецької освіти в основній школі. Логічна послідовність тем за роками навчання (однакова і для автономного викладання музичного та образотворчого мистецтва, і для інтегрованого курсу) охоплює такі ключові естетичні категорії,  як види, жанри, стилі мистецтва. Спільна тематика кожного року розподіляється на окремі теми варіативно, адже  змістове наповнення конкретизується відповідно до специфіки кожного з блоків програми: предметів «Музичне мистецтва» і «Образотворче мистецтво» чи інтегрованого курсу «Мистецтво».     

Основні види діяльності учнів на уроках охоплюють художньо-творче самовираження; сприймання, інтерпретацію та оцінювання художніх творів; пізнання явищ мистецтва й засвоєння відповідної мистецької термінології.

У 5-7 класах пріоритетними є різноманітні форми  практичної діяльності учнів, під час якої відбувається їхнє самовираження у співі, інструментальному музикуванні, малюванні, ліпленні, конструюванні, театралізації тощо. Учні засвоюють особливості мови різних видів мистецтва (5 кл.), палітру жанрів музичного та образотворчого мистецтв (6 кл.), новітні явища в мистецтві в єдності традицій і новаторства (7 кл.). У  8 – ­9 класах учні опановують стилі та напрями мистецтва, які історично склалися впродовж епох, тому пріоритетними стають такі види діяльності, як інтерпретація художніх творів у культурологічному контексті, виконання індивідуальних і колективних проектів. Водночас поглиблюються знання термінології (мистецтвознавча і культурологічна пропедевтика).

Окрім внутрішньої галузевої інтеграції, доцільно використовувати міжпредметні зв’язки й з іншими освітніми галузями: «Мови і літератури», «Суспільствознавство», «Технології», «Здоров’я і фізична культура» та ін.  

Програма передбачає творче ставлення вчителя до змісту і технологій навчання, поурочного розподілу навчального художнього матеріалу. Він має можливість обирати мистецькі твори для сприймання та співу, орієнтуючись на  навчальну тематику та критерій їх високої художньої якості, а також розробляти художньо-практичні й ігрові завдання для учнів, враховуючи програмні вимоги, мету уроку, дбаючи про цілісну драматургію уроку. Предмети мистецтва в загальноосвітній школі мають важливе естетико-виховне спрямування, якому підпорядковуються дидактичні завдання, тому вчитель має сприяти зростанню  в учнів інтересу до мистецтва, розвитку здатності емоційно реагувати на художні твори і знаходити в них особистісний смисл.  Отже, головне надзавдання вчителя – створити захоплюючу емоційно піднесену атмосферу, щоб кожний урок став справжнім уроком мистецтва, надихав учнів на творчість – в особистісній і соціокультурній діяльності.

Години резервного часу використовуються на розсуд вчителя –  на відвідування музеїв, виставок, театрів тощо. 

Загальна тематична структура програми

 

Клас

Тема

Кількість годин на тиждень

Інтегрований курс «Мистецтво»

Музичне мистецтво

Образотворче мистецтво

5

Види мистецтва

1

1

 

6

Жанри мистецтва

1

1

 

7

Мистецтво: діалог традицій і новаторства

1

1

 

 

Інтегрований курс «Мистецтво»

8

Мистецтво в культурі минулого

1

9

Мистецтво в культурі сучасності

1

 

 

 

Особливості оцінювання результатів навчання

Багатокомпонентність змісту мистецької освіти зумовлює багатофункціональність оцінювання досягнень учнів у цій галузі, єдність діагностичної, коригувальної, стимулюючо-мотиваційної, навчальної, виховної, розвивальної, прогностичної функцій.

 

Об’єктами перевірки та оцінювання результатів мистецької освіти мають стати основні компетентності:

  • предметні мистецькі (зокрема інтерпретаційні та діяльно-творчі);
  • міжпредметні естетичні (естетичні оцінки й ставлення);
  • ключові (загальнокультурні, інформаційно-комунікативні, соціальні).

Система оцінювання результатів навчання в освітній галузі «Мистецтво» ґрунтується на позитивному ставленні до кожного учня; оцінюється не рівень його недоліків і прорахунків, а  рівень особистісних досягнень.  Як відомо, значну роль у мистецькій сфері відіграють спеціальні художні здібності (музичний слух, вокальні дані, відчуття ритму, кольору, пропорцій, симультанне образне сприймання тощо), які впливають на освітні результати учнів. Тому індивідуальний і диференційований підходи до оцінювання мають надзвичайно важливе значення. Комплексна перевірка та оцінка, яка інтегрує результати різних видів діяльності учнів - інформаційно-пізнавальної, практичної, творчої, - дають змогу вчителеві об’єктивно, але водночас і гуманно (не пригнічуючи особистість) оцінити тих, хто не має яскраво виражених художніх здібностей, проте характеризується сумлінним ставленням до навчання, активністю, ініціативністю.

До основних видів  оцінювання належать:  поточне (виконує діагностичну, стимулюючу  коригуючу функції) і підсумкове (семестрове і річне). Додатковими засобами стимулювання пізнавальної активності учнів є самооцінка та взаємне оцінювання.

 

7 клас.  Мистецтво: діалог традицій і новаторства

Зміст

Державні вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Музичне мистецтво

у нашому житті

Учень

знає і розуміє:

  • музичну культуру рідного краю;
  • особливості аранжування народної та академічної музики;
  • специфіку традиційної та сучасної обробки народної музики;
  • особливості відображення етнічних мотивів у класичній і сучасній музиці;

уміє:

  • виразно виконувати пісні, створювати елементарний супровід до них;
  • порівнювати оригінальні музичні твори та їх аранжування;

застосовує:

  • знання та вміння з аранжування народної музики у власній виконавській творчості

 

Новаторство в музичному  мистецтві

Учень

знає і розуміє:

  • особливості сучасних музичних явищ (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня);
  • відмінності між рок-оперою, мюзиклом і класичними музично-театральними жанрами;
  • виражальні засоби електронної музики;

 

уміє:

  • розрізняти та виконувати вокальні твори сучасних напрямів (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня);
  • висловлювати емоційно-ціннісне ставлення до творів сучасного музичного мистецтва;
  • створювати власні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій;

застосовує:

  • знання про сучасні музичні напрями у власній творчій діяльності

Наприкінці  7 класу учень виявляє здатність:

  • самостійно інтерпретувати музику сучасності, розуміючи взаємозв’язок традицій і новаторства;
  • виконувати сучасні вокальні твори, зокрема мовою оригіналу, створювати елементарний музичний супровід до них, здійснювати музично-технічне забезпечення шкільних виховних заходів, застосовувати набуті музичні знання і вміння для самореалізації та у соціокультурній діяльності;
  • розуміти  зв’язок музики з предметами інших освітніх галузей і застосовувати міжпредметні компетентності у процесі самореалізації та у соціокультурній діяльності;
  • висловлювати критичні судження щодо музичних явищ сучасності, виявляти естетичне ставлення до них, аргументовано доводити власну позицію щодо музичних явищ сьогодення під час дискусії, брати участь у різних видах індивідуальної і колективної музичної діяльності;
  • проявляти самостійність  у процесі пізнання музичних явищ сучасності, прагнення використовувати  інтернет-ресурси, комп’ютерні програми з музичного мистецтва у пошуково-дослідній і соціокультурній діяльності

 

 

 

 

 

 

Тематична структура  програми «Образотворче мистецтво» (57 кл.)

35 год на рік  (1 год на тиждень), з них 4 год – резервний час

Клас

Тема року

Теми

5

Види мистецтв

 Графіка

 Живопис 

Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво

Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва   (архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно)

6

Жанри  мистецтва

Анімалістичний жанр. Пейзаж

Портретний жанр

Побутовий жанр. Натюрморт

Жанри: історичний, міфологічний, релігійний, батальний

 

7

Мистецтво: діалог     традицій  і новаторства

Мистецтво в нашому житті

Дизайн

 

 

 

 

 

 

5 клас. Види образотворчого мистецтва

Зміст

Державні вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Графіка

Учень

знає  і розуміє:

  • види графіки; 
  • засоби художньої виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма);
  • вплив освітлення на виявлення об’єму форми (складові світлотіні);

уміє:

  • обирати формат та різні варіанти розташування елементів композиції;
  • передавати природні форми засобами художньої виразності графіки;
  • створювати образи людей враховуючи масштабність і пропорції;

застосовує: 

  • засоби графіки для створення художніх образів;
  • різні графічні техніки та матеріали

Живопис

Учень

знає і розуміє:

  • види живопису;
  • засоби художньої виразності живопису (колір, кольорові сполучення, насиченість, світлота, відтінок);
  • особливості  гармонії кольорів;
    • передавати плановість засобами живопису;
    • утворювати нові кольори та їхні відтінки;

застосовує :

  • різні техніки живопису;
  • набуті знання  та уміння з кольорознавства у творчій діяльності

Скульптура.  

 

Декоративно-прикладне мистецтво

Учень

знає і розуміє:

  • види скульптури;
  • засоби художньої виразності скульптури (об’єм, форма, фактура);
  • скульптурні техніки та матеріали;
  • закономірності стилізації та композиційні особливості  творів декоративно-прикладного мистецтва;
  • види орнаментів;

уміє:

  • створювати образи людей, тварин, сюжетно-тематичні композиції з різних пластичних матеріалів;
  • стилізувати природні форми (тварин, птахів, квітів) для створення декоративних композицій у різних форматах;
  • використовувати символіку кольорів при створенні декоративних композицій;
  • :
    • різні техніки, прийоми та матеріали для реалізації творчого задуму у декоративних і скульптурних композиціях

Взаємодія  образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв

Учень

знає і розуміє:

  • особливості засобів художньої виразності різних видів мистецтва;
  • зв'язок образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва з іншими видами мистецтва (архітектурою, музикою, літературою, театром, цирком, кіно);

 уміє:

  • створювати композиції з урахуванням особливостей різних видів мистецтва;

застосовує:

  • відповідні засоби художньої виразності, техніки та матеріали для створення композицій

Наприкінці 5 класу учень виявляє здатність:

  • розрізняти види образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, порівнювати засоби художньої виразності творів образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, інтерпретувати їх зміст;
  • розуміти взаємодію образотворчого та  декоративно-прикладного мистецтва з іншими видами мистецтва (архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно) та застосовувати міжпредметні компетентності у художньо-творчій діяльності;
  • виконувати творчі роботи у різних видах образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, виготовляти  сувеніри ( індивідуально, в  колі однолітків, в родині);
  • висловлювати власні судження про образотворче та декоративно-прикладе мистецтво, виявляти естетичне ставлення до них, брати участь у міжособистісному спілкуванні з приводу образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, співпрацювати в групах;
  • проявляти допитливість у процесі пізнання образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, використовувати різні друковані джерела інформації про них у навчально-пізнавальній діяльності

6 клас. Жанри образотворчого мистецтва

Зміст

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Анімалістичний      жанр.

Пейзаж

Учень

знає  і розуміє:

  • особливості анімалістичного і пейзажного жанрів;
  • види пейзажів;
  • закони лінійної та повітряної перспективи;

уміє:

  • створювати образи тварин (площинні та об’ємні, у статиці та динаміці);
  • передавати уявний простір засобами лінійної та повітряної  перспективи;

застосовує:

  • прийоми компонування елементів зображення у певному форматі у процесі створення врівноваженої анімалістичної та пейзажної композиції

Портретний   жанр

Учень

знає і розуміє:

  • особливості портретного жанру;
  • види портрету;
  • послідовність побудови голови людини на площині;
  • основні пропорції побудови фігури людини (на площині та в об’ємі, у статиці та динаміці);

уміє:

  • виконувати начерки голови та постаті людини (по пам'яті, за уявою);
  • створювати образ людини в на площіні та об'ємі;
  • передавати міміку, емоційні стани, жести людини;

застосовує:  

  • художні прийоми для створення шаржів, карикатур

Побутовий жанр.

Натюрморт

Учень

знає і розуміє:

  • особливості побутового жанру і натюрморту;

уміє:

  • виконувати пошукові ескізи варіантів компоновки  елементів натюрморту;
  • спрощувати природні форми до геометричної подібності;
  • передавати засобами світлотіні та колірними відношеннями цілісність групи предметів, їх об'єм, освітленість;
  • відтворювати сцени з повсякденного життя людей у  сюжетно-тематичних  і декоративних композиціях;

застосовує :

  • різні техніки та матеріали у процесі виконання натюрморту

Жанри: історичний,   міфологічний,  релігійний, батальний

Учень

знає і розуміє:

  • особливості  історичного,  міфологічного,  релігійного,  батального  жанрів;
  • специфіку компонування елементів сюжетно-тематичних композицій;

уміє:

  • виконувати замальовки, начерки, ескізи композиції;
  • створювати сюжетно-тематичні композиції  історичного, батального,  релігійного, міфологічного жанрів;
  • обирати техніку виконання залежно від задуму;

застосовує: 

  • закони композицїі та кольорознавства при створенні  сюжетно-тематичної картини

Наприкінці 6 класу учень виявляє здатність:

  • інтерпретувати  твори образотворчого мистецтва  різних жанрів;
  • виконувати творчі роботи у різних жанрах образотворчого мистецтва, оформлювати шкільні тематичні виставки;
  • розуміти зв’язок образотворчого мистецтва з гуманітарними та природничими дисциплінами, застосовувати міжпредметні компетентності у творчій  діяльності;
  • висловлювати оцінні судження щодо творів образотворчого мистецтва різних жанрів, виявляти естетичне ставлення до художньої діяльності, брати участь у дискусіях з приводу мистецтва, порівнювати власну думку з думками інших і толерантно ставитися до них, виявляти ініціативу та взаємодопомогу  у груповій роботі;
  • проявляти активність у процесі пізнання образотворчого мистецтва,  використовувати  у пошуковій діяльності медіаресурси (радіо, телебачення тощо)

7 клас.  Мистецтво: діалог традицій і новаторства

Зміст

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Мистецтво в

 нашому житті

 

Учень

знає і розуміє:

  • види архітектури;
  • особливості побудови  інтер’єру та екстер’єру;
  • архітектурні пам'ятки рідного краю, України;
  • види декоративно-прикладного мистецтва (розпис, вишивка, писанкарство, витинанка, народна іграшка тощо);
  • значення оберегової символіки в народному мистецтві;

уміє:

  • зображувати  архітектурні споруди, різного призначення (по пам'яті, за уявою);
  • створювати ескізи архітектурних проектів, інтер’єрів;
  • розробляти ескізи вишивки з урахуванням традиційної орнаментики та символіки кольорів;
  • виконувати творчі роботи в техніці «Витинанка»;

застосовує:

  • елементи декоративного розпису для оформлення виробів; різноманітні техніки та прийоми в процесі виготовлення писанки

Дизайн

Учень

знає і розуміє:

  • види дизайну (графічний, промисловий,  ландшафтний,  арт-дизайн);
  • особливості засобів виразності видів дизайну;

уміє:

  • розробляти ескіз дизайну середовища;  
  • проектувати і моделювати транспортні засоби та побутові вироби, зокрема 

на основі природних аналогів;

  • розробляти ескізи одягу  з урахуванням традицій і сучасної моди;
  • розробляти ескізи для різних видів поліграфічної продукції;

застосовує:  

  • засоби арт-дизайну у власному житті

Наприкінці  7 класу  учень виявляє здатність:

  • самостійно інтерпретувати художні явища сучасності в єдності традицій і новаторства, розуміти їх зв’язки з природним, соціальним і культурним середовищами;  
  • виконувати творчі роботи з урахуванням особливостей мистецьких явищ сучасності; здійснювати художнє оформлення шкільних і позашкільних виховних заходів, застосовувати набуті художні знання і вміння для самореалізації та у соціокультурній діяльності; 
  • розуміти  зв’язок  образотворчого мистецтва з предметами інших освітніх галузей та застосовувати міжпредметні компетентності  у процесі самореалізації  та у соціокультурній діяльності;
  • висловлювати критичні судження щодо художніх явищ  сучасності, виявляти естетичне ставлення до них, аргументовано доводити власну позицію під час дискусії, брати участь у художній  і соціокультурній діяльності;
  • проявляти самостійність  у процесі пізнання художніх явищ сучасності, використовувати  інтернет-ресурси, комп’ютерні програми у пошуково-дослідницькій діяльності
       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематична структура програми інтегрованого курсу «Мистецтво» (5 7 кл.)

70 год на рік  (2 год на тиждень), з них 8 год – резервний час

 

Клас

 

Тема року

Теми

5

 

Види мистецтвa

Народне і професійне мистецтво

Взаємодія і синтез мистецтва 

6

 

Жанри мистецтва

Образи природи в мистецьких жанрах

Образ людини  в мистецьких жанрах

  7

 

Мистецтво: діалог  традицій 

  і новаторства

Мистецтво у нашому житті

Новітні мистецькі явища

Стилі та напрями мистецтва: бароко, рококо, класицизм, романтизм,   реалізм

Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва (музеї, медіа, реклама)

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас. Види мистецтва

Зміст

Державні вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Народне

і професійне  мистецтво

 

Учень

знає і розуміє:

  • основні засоби музичної виразності, їх роль у створенні  музичного образу;
  • особливості народних пісень і танців, зв’язок народної і професійної музики;
  • характерні ознаки вокальної та інструментальної музики;
  • види та засоби художньої виразності графіки, живопису, скульптури;
  • особливості декоративно-прикладного мистецтва, стилізації;
  • види орнаментів і символіку кольорів;

уміє:

  • виконувати пісні, зокрема з елементами театралізації, ритмічним супроводом;
  • порівнювати та інтерпретувати зміст прослуханих вокальних та інструментальних творів програмної та непрограмної музики;
  • розрізняти тембри співацьких голосів, українських народних  інструментів, інструментів симфонічного оркестру;  
  • створювати композиції з графіки, живопису, скульптури, використовуючи різні техніки та матеріали;
  • добирати формат і варіанти розташування елементів композиції, передавати плановість;

застосовує:

  • набуті музичні знання та вміння для творчої самореалізації;
  • різні техніки та матеріали графіки, живопису, скульптури, декоративно-прикладного  мистецтва для реалізації творчих задумів

Взаємодія і синтез мистецтв

Учень

знає і розуміє:

  • особливості взаємодії  різних видів мистецтва (музики, образотворчого мистецтва, архітектури, літератури тощо) та специфіку синтетичного мистецтва (хореографія, театр, цирк, кіно);

уміє:

  • інтерпретувати образний зміст творів різних видів мистецтва;
  • добирати тематичні мистецькі колекції, передавати зміст музичних образів у малюнках;

застосовує:

  • знання особливостей мови різних видів мистецтва та їх взаємозв’язків у процесі комунікації та художньо-творчої самореалізації

Наприкінці 5 класу учень виявляє здатність:

  • інтерпретувати зміст творів різних видів мистецтва, усвідомлюючи їх специфіку та взаємодію;
  • виконувати пісні, зокрема з імпровізованими рухами та ритмічним акомпанементом;
  • виконувати творчі роботи у різних видах образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва;
  • розуміти зв’язок різних видів мистецтва та застосовувати міжпредметні компетентності у процесі художньо-творчої діяльності;
  • висловлювати власні судження про мистецтво, виявляти естетичне ставлення до мистецької діяльності, брати участь у міжособистісному спілкуванні, співпрацювати в малих і великих групах;
  • проявляти допитливість у процесі пізнання мистецтва, використовувати різні друковані джерела інформації

у навчально-пізнавальній діяльності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 клас. Жанри мистецтва

Зміст

Державні вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Образ людини 

у  мистецьких жанрах

Учень

знає і розуміє:

  • характерні ознаки камерно-вокальних і хорових жанрів (пісня, гімн, романс, кантата, ораторія, літургія та ін.), типи розвитку музики;
  • особливості жанрів образотворчого мистецтва (портрет, побутовий,  історичний,   міфологічний, релігійний, батальний);

уміє:

  • виконувати пісні, імпровізувати нескладний супровід до них;
  • інтерпретувати образний зміст і визначати форму творів камерно-вокальної і хорової музики різних жанрів;
  • створювати образи людини (на площині та в об’ємі, у статиці та динаміці), дотримуючись пропорцій побудови голови, фігури;
  • створювати сюжетно-тематичні композиції  в історичному, міфологічному, релігійному, батальному  жанрах, компонувати елементи зображення у певному форматі;

застосовує:

  • набуті знання про жанри вокальної музики у власній виконавській діяльності;
  • закони кольорознавства, прийоми композиції, техніки та матеріали у художньо-практичній діяльності відповідно до творчого задуму

Образи природи

у мистецьких  жанрах

 

Учень

знає і розуміє:

  • характерні ознаки музичних жанрів – камерно-інструментальних (прелюдія, ноктюрн, рондо, варіації, етюд-картина, соната тощо) і симфонічних (увертюра, концерт, симфонія, симфонічна поема, симфонічна сюїта тощо), типи розвитку музики;
  • особливості жанрів образотворчого мистецтва (пейзаж, натюрморт, анімалістичний жанр);

уміє:

  • виконувати народні та композиторські пісні;
  • інтерпретувати зміст і визначати форму творів камерно-інструментальної та симфонічної музики різних жанрів;
  • створювати живописні й графічні пейзажі та натюрморти;
  • створювати образи тварин (на площині та в об’ємі, у статиці та динаміці);
  • передавати уявний простір засобами лінійної та повітряної перспективи;

застосовує:

  • набуті знання про жанри інструментальної музики у процесі міжособистісного спілкування;
  • набуті знання про жанри образотворчого мистецтва у процесі інтерпретації художніх творів;
  • закони кольорознавства, прийоми композиції, техніки та матеріали у художньо-практичній діяльності відповідно до творчого задуму

 

Наприкінці 6 класу учень виявляє здатність:

  • інтерпретувати твори мистецтва різних жанрів, усвідомлюючи єдність змісту і форми, типи розвитку музики;
  • виконувати пісні різних жанрів (соло, в ансамблі, хорі), створювати  домашню фонотеку, складати програми шкільних і позашкільних концертів;
  • виконувати творчі роботи у різних жанрах образотворчого мистецтва, оформлювати шкільні тематичні виставки;
  • розуміти зв’язок мистецтва з предметами інших освітніх галузей і застосовувати міжпредметні компетентності у різноманітній творчій діяльності;
  • висловлювати оцінні судження щодо творів мистецтва різних жанрів, виявляти естетичне ставлення

до мистецької діяльності, брати участь у дискусіях, порівнювати власну думку з думкам інших і толерантно ставитися до них, виявляти ініціативу та взаємодопомогу у груповій роботі;

  • проявляти активність у процесі пізнання мистецтва, використовувати у пошуковій діяльності медіаресурси

7 клас. Мистецтво: діалог традицій і новаторства

Зміст

Державні вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Мистецтво у нашому житті

Учень

знає і розуміє:

  • музичну культуру рідного краю;
  • особливості аранжування народної та академічної музики;
  • особливості відображення етнічних мотивів у класичній і сучасній музиці;
  • особливості архітектури як виду мистецтва;
  • найвідоміші архітектурні пам'ятки рідного краю, України;
  • особливості декоративно-прикладного мистецтва (розпис, писанкарство, вишивка, витинанка, народна іграшка тощо);

уміє:

  • виконувати пісні, створювати вокальні та інструментальні імпровізації;
  • порівнювати оригінальні музичні твори та варіанти їх обробок, аранжувань;
  • створювати архітектурні образи у різних техніках (по пам'яті, за уявою);
  • розробляти ескізи виробів декоративно-прикладного мистецтва та виконувати творчі роботи (розпис, вишивка, витинанка, народна іграшки тощо) з урахуванням традицій;

застосовує:

  • знання та вміння з аранжування музики у власній виконавській творчості;
  • знання особливостей архітектури та декоративно-прикладного мистецтва у побуті

Новітні мистецькі  явища, дизайн

Учень

знає і розуміє:

  • особливості новітніх музичних явищ (джаз, рок, поп , шансон, авторська пісня, мюзикл електронна музика);
  • види дизайну (графічний, промисловий, ландшафтний, арт-дизайн);

уміє:

  • виконувати вокальні твори сучасних напрямів (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня);
  • створювати власні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій;
  • розробляти ескізи дизайну середовища, транспорту, побутових виробів, одягу, поліграфічної продукції;

застосовує:

  • знання про новітні музичні явища у власній творчій діяльності;
  • дизайнерські вміння у власному житті

Наприкінці 7 класу учень виявляє здатність:

  • самостійно інтерпретувати мистецькі явища сучасності, розуміючи їх зв’язок із природним, соціальним

 і культурним середовищами; 

  • виконувати сучасні вокальні твори, зокрема мовою оригіналу, створювати елементарний музичний супровід до них, застосовувати набуті музичні знання і вміння для самореалізації;
  • виконувати творчі роботи з використанням досягнень мистецтва сучасності; здійснювати художнє оформлення шкільних і позашкільних виховних заходів, брати участь у соціокультурній діяльності;  
  • розуміти  зв’язок мистецтва з предметами інших освітніх галузей та застосовувати міжпредметні компетентності у соціокультурній діяльності;
  • висловлювати критичні судження щодо мистецьких явищ сучасності, виявляти естетичне ставлення до них, аргументовано доводити власну позицію під час дискусії, брати участь у різних видах індивідуальної та колективної мистецької діяльності;
  • проявляти самостійність  у процесі пізнання явищ мистецтва сучасності, використовувати  інтернет-ресурси, комп’ютерні програми у пошуково-дослідній діяльності

 

 

Тематична структура програми інтегрованого курсу «Мистецтво» (8 9 кл.)

35 год на рік (1 год на тиждень), з них 4 год – резервний час

Клас

Тема року

Теми

 

8

Мистецтво в культурі  минулого

Стилі та напрями мистецтва стародавніх епох і цивілізацій: античний, візантійський, романський, готика, Ренесанс

 

 

Стилі та напрями мистецтва: бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм

 

9

Мистецтво в культурі сучасності

Стилі та напрями мистецтва: імпресіонізм і постімпресіонізм, модернізм

  і постмодернізм

 

 

Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва (музеї, медіа, реклама)

 

 

 

8 клас. Мистецтво в культурі минулого

Зміст

Державні вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Стилі та напрями мистецтва

Учень

знає і розуміє:

  • особливості стилів і напрямів мистецтва (античний, візантійський, романський, готика, Ренесанс);
  • вітчизняні архітектурні пам’ятки стародавніх епох;

уміє:

  • порівнювати твори різних видів мистецтва певного стилю чи напряму (античний, візантійський, романський, готика, Ренесанс);
  • створювати макети архітектурних споруд і виконувати живописні та графічні композиції у різних стилях;

застосовує:

  • набуті знання і вміння у художньо-творчій діяльності, при виконанні  проектів;
  • спеціальну термінологію під час колективних обговорень явищ мистецтва

Стилі та напрями мистецтва (продовження)

Учень

знає і розуміє:

  • особливості стилів і напрямів  мистецтва (бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм);

уміє:

  • інтерпретувати та порівнювати твори мистецтва різних стилів і напрямів;
  • виконувати ескізи, композиції, театралізації;

застосовує:

  • знання і вміння щодо стилів і напрямів мистецтва у художньо-творчій діяльності, при виконанні індивідуальних і групових проектів;
  • спеціальну термінологію в процесі міжособистісного спілкування

Наприкінці 8 класу учень виявляє здатність:

  • інтерпретувати зміст творів  мистецтва різних видів і стилів відповідно до соціокультурного контексту;
  • розробляти індивідуальні та колективні проекти з мистецтва різних епох;
  • застосовувати зв’язки між різними видами мистецтва у художньо-творчій діяльності;
  • висловлювати особистісно-ціннісне ставлення щодо мистецтва різних стилів, виявляти комунікативні вміння в процесі обговорення різних явищ мистецтва в групах,  виконувати проекти з мистецтва;
  • здійснювати самостійну пошукову діяльність щодо мистецтва різних стилів, використовувати музейні матеріали

9 клас. Мистецтво у культурі сучасності

Зміст

Державні вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Стилі та напрями мистецтва (продовження)

Учень

знає і розуміє:

  • особливості стилів і напрямів  мистецтва (імпресіонізм та постімпресіонізм, різновиди модернізму і постмодернізму);
  • спадщину видатних діячів вітчизняного мистецтва;

уміє:

  • інтерпретувати та порівнювати твори мистецтва різних стилів і напрямів;
  • створювати живописні, графічні та декоративні композиції у різних стилях і напрямах;

застосовує:

  • знання про стилі та напрями мистецтва для самореалізації, виконання проектів,

у процесі художньо-творчої та соціокультурної діяльності

      Екранні мистецтва.

Форми поширення мистецтва

Учень

знає і розуміє:

  • види екранних мистецтв, жанри кіномистецтва;
  • форми збереження культурної спадщини, роль музеїв та медіа у поширенні мистецтва;
  • найвідоміші музеї та галереї рідного краю, України, світу;
  • значущість мистецтва в діалозі культур;

уміє:

  • класифікувати твори мистецтва різних видів, жанрів, стилів і напрямів;
  • критично оцінювати сучасні явища культури, зокрема телебачення і рекламу;
  • створювати ескізи рекламної продукції вітчизняного виробництва;
  • використовувати комп’ютерні технології, зокрема ресурси Інтернету, для віртуальних екскурсій музеями України та світу, для виконання проектів;

застосовує:

  • набуті художні знання і вміння для саморозвитку, естетизації середовища

Наприкінці 9 класу учень виявляє здатність:

  • самостійно інтерпретувати зміст творів мистецтва різних видів і стилів, розуміючи їх значення  для розвитку культури;
  • виконувати творчі роботи та індивідуальні або колективні мистецькі проекти з використанням традиційних

 і комп’ютерних технологій;

  • застосовувати зв’язки між різними видами мистецтва у художньо-творчій діяльності;
  • виявляти особистіно-ціннісне ставлення до художніх явищ сучасності, висловлювати аргументовані оцінки, брати активну участь у дискусіях, шкільних культурно-мистецьких заходах;
  • здійснювати самостійну пошуково-дослідну діяльність щодо  мистецьких явищ різних стилів і напрямів, використовувати комп’ютерні технології для віртуальних екскурсій, презентації результатів проектної діяльності; створення і оформлення шкільних музейних колекцій, галерей, віталень 

 

 

 

 

 

   

Категорія: Нормативні документи | Додав: Natali
Переглядів: 389 | Завантажень: 260 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту


  • Copyright MyCorp © 2025
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz