Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Графіка
Учень
знає і розуміє:
види графіки;
засоби художньої виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма);
вплив освітлення на виявлення об’єму форми (складові світлотіні);
уміє:
обирати формат та різні варіанти розташування елементів композиції;
передавати природні форми засобами художньої виразності графіки;
створювати образи людей враховуючи масштабність і пропорції;
застосовує:
засоби графіки для створення художніх образів;
різні графічні техніки та матеріали
Живопис
Учень
знає і розуміє:
види живопису;
засоби художньої виразності живопису (колір, кольорові сполучення, насиченість, світлота, відтінок);
особливості гармонії кольорів;
уміє:
передавати плановість засобами живопису;
утворювати нові кольори та їхні відтінки;
застосовує :
різні техніки живопису;
набуті знання та уміння з кольорознавства у творчій діяльності
Скульптура.
Декоративно-прикладне мистецтво
Учень
знає і розуміє:
види скульптури;
засоби художньої виразності скульптури (об’єм, форма, фактура);
скульптурні техніки та матеріали;
закономірності стилізації та композиційні особливості творів декоративно-прикладного мистецтва;
види орнаментів;
уміє:
створювати образи людей, тварин, сюжетно-тематичні композиції з різних пластичних матеріалів;
стилізувати природні форми (тварин, птахів, квітів) для створення декоративних композицій у різних форматах;
використовувати символіку кольорів при створенні декоративних композицій;
застосовує :
різні техніки, прийоми та матеріали для реалізації творчого задуму у декоративних і скульптурних композиціях
Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв
Учень
знає і розуміє:
особливості засобів художньої виразності різних видів мистецтва;
зв'язок образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва з іншими видами мистецтва (архітектурою, музикою, літературою, театром, цирком, кіно);
уміє:
створювати композиції з урахуванням особливостей різних видів мистецтва;
застосовує:
відповідні засоби художньої виразності, техніки та матеріали для створення композицій
Наприкінці 5 класу учень виявляє здатність:
розрізняти види образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, порівнювати засоби художньої виразності творів образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, інтерпретувати їх зміст;
розуміти взаємодію образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва з іншими видами мистецтва (архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно) та застосовувати міжпредметні компетентності у художньо-творчій діяльності;
виконувати творчі роботи у різних видах образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, виготовляти сувеніри ( індивідуально, в колі однолітків, в родині);
висловлювати власні судження про образотворче та декоративно-прикладе мистецтво, виявляти естетичне ставлення до них, брати участь у міжособистісному спілкуванні з приводу образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, співпрацювати в групах;
проявляти допитливість у процесі пізнання образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, використовувати різні друковані джерела інформації про них у навчально-пізнавальній діяльності
6клас.Жанри образотворчого мистецтва
Зміст
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Анімалістичний жанр.
Пейзаж
Учень
знає і розуміє:
особливості анімалістичного і пейзажного жанрів;
види пейзажів;
закони лінійної та повітряної перспективи;
уміє:
створювати образи тварин (площинні та об’ємні, у статиці та динаміці);
передавати уявний простір засобами лінійної та повітряної перспективи;
застосовує:
прийоми компонування елементів зображення у певному форматі у процесі створення врівноваженої анімалістичної та пейзажної композиції
Портретний жанр
Учень
знає і розуміє:
особливості портретного жанру;
види портрету;
послідовність побудови голови людини на площині;
основні пропорції побудови фігури людини (на площині та в об’ємі, у статиці та динаміці);
уміє:
виконувати начерки голови та постаті людини (по пам'яті, за уявою);
створювати образ людини в на площіні та об'ємі;
передавати міміку, емоційні стани, жести людини;
застосовує:
художні прийоми для створення шаржів, карикатур
Побутовий жанр.
Натюрморт
Учень
знає і розуміє:
особливості побутового жанру і натюрморту;
уміє:
виконувати пошукові ескізи варіантів компоновки елементів натюрморту;
спрощувати природні форми до геометричної подібності;
передавати засобами світлотіні та колірними відношеннями цілісність групи предметів, їх об'єм, освітленість;
відтворювати сцени з повсякденного життя людей у сюжетно-тематичних і декоративних композиціях;
застосовує :
різні техніки та матеріали у процесі виконання натюрморту
особливості історичного, міфологічного, релігійного, батального жанрів;
специфіку компонування елементів сюжетно-тематичних композицій;
уміє:
виконувати замальовки, начерки, ескізи композиції;
створювати сюжетно-тематичні композиції історичного, батального, релігійного, міфологічного жанрів;
обирати техніку виконання залежно від задуму;
застосовує:
закони композицїі та кольорознавства при створенні сюжетно-тематичної картини
Наприкінці 6 класу учень виявляє здатність:
інтерпретувати твори образотворчого мистецтва різних жанрів;
виконувати творчі роботи у різних жанрах образотворчого мистецтва, оформлювати шкільні тематичні виставки;
розуміти зв’язок образотворчого мистецтва з гуманітарними та природничими дисциплінами, застосовувати міжпредметні компетентності у творчій діяльності;
висловлювати оцінні судження щодо творів образотворчого мистецтва різних жанрів, виявляти естетичне ставлення до художньої діяльності, брати участь у дискусіях з приводу мистецтва, порівнювати власну думку з думками інших і толерантно ставитися до них, виявляти ініціативу та взаємодопомогу у груповій роботі;
проявляти активність у процесі пізнання образотворчого мистецтва, використовувати у пошуковій діяльності медіаресурси (радіо, телебачення тощо)
7клас. Мистецтво: діалог традицій і новаторства
Зміст
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Мистецтво в
нашому житті
Учень
знає і розуміє:
види архітектури;
особливості побудови інтер’єру та екстер’єру;
архітектурні пам'ятки рідного краю, України;
види декоративно-прикладного мистецтва (розпис, вишивка, писанкарство, витинанка, народна іграшка тощо);
значення оберегової символіки в народному мистецтві;
уміє:
зображувати архітектурні споруди, різного призначення (по пам'яті, за уявою);
створювати ескізи архітектурних проектів, інтер’єрів;
розробляти ескізи вишивки з урахуванням традиційної орнаментики та символіки кольорів;
виконувати творчі роботи в техніці «Витинанка»;
застосовує:
елементи декоративного розпису для оформлення виробів; різноманітні техніки та прийоми в процесі виготовлення писанки
Дизайн
Учень
знає і розуміє:
види дизайну (графічний, промисловий, ландшафтний, арт-дизайн);
особливості засобів виразності видів дизайну;
уміє:
розробляти ескіз дизайну середовища;
проектувати і моделювати транспортні засоби та побутові вироби, зокрема
на основі природних аналогів;
розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди;
розробляти ескізи для різних видів поліграфічної продукції;
застосовує:
засоби арт-дизайну у власному житті
Наприкінці 7 класу учень виявляє здатність:
самостійно інтерпретувати художні явища сучасності в єдності традицій і новаторства, розуміти їх зв’язки з природним, соціальним і культурним середовищами;
виконувати творчі роботи з урахуванням особливостей мистецьких явищ сучасності; здійснювати художнє оформлення шкільних і позашкільних виховних заходів, застосовувати набуті художні знання і вміння для самореалізації та у соціокультурній діяльності;
розуміти зв’язок образотворчого мистецтва з предметами інших освітніх галузей та застосовувати міжпредметні компетентності у процесі самореалізації та у соціокультурній діяльності;
висловлювати критичні судження щодо художніх явищ сучасності, виявляти естетичне ставлення до них, аргументовано доводити власну позицію під час дискусії, брати участь у художній і соціокультурній діяльності;
проявляти самостійність у процесі пізнання художніх явищ сучасності, використовувати інтернет-ресурси, комп’ютерні програми у пошуково-дослідницькій діяльності